Újabb adathalász üzenetek érkeznek
- IT-biztonság
- 2022. február 12.
- Bárdos Attila
Sajnos az utóbbi időben egyre aktívabbak a kiberbűnözők, folyamatosan próbálják az emberi hiszékenység kihasználásával megszerezni az áldozatok érzékeny adatait.
Néhány napja egy újfajta csalássorozat indult el. Az internetes csalók eleinte csak az OTP Bank nevében próbálták az ügyfeleket megtéveszteni, azonban a mai napon egy újabb bank, a CIB ügyfelei is jobb, ha odafigyelnek, milyen esetekben adják meg adataikat. Az adathalász üzenetek kísértetiesen hasonlítanak a korábban az OTP-seknek szántakkal, azzal a különbséggel, hogy lecserélték benne a színt a CIB logójában szereplőre, illetve minimálisan változtattak a szövegen is.
Ez az új üzenet az eddig megszokottaknál jobb helyesírással az adott bankok mobilapplikációinak aktiválására hívják fel a figyelmet. A levélben található hivatkozásra kattintva egy olyan oldalra jutunk, ahol a kiberbűnözők a banki belépési adatainkat próbálják meg kicsalni - nyilvánvalóan azért, hogy így pénzt emelhessenek le az érintett számlákról.
Az üzenet küldője látszólag a CIB Bank, azonban az e-mail cím minden esetben egy külföldi (saját esetünkben például egy kaliforniai .ca) domainhez tartozik.
Fontos tudni, hogy a bankok semmilyen esetben nem kérik el sem az elektronikus belépési adatainkat, sem bankkártya adatainkat semmilyen ügyintézéshez.
Aggodalomra azonban semmi ok, hiszen maga az e-mail nem tartalmaz semmilyen kártékony kódot, így ha az üzenetben található hivatkozásra nem kattintunk rá, és az emailt töröljük a rendszerünkből, nem történhet probléma.
Amennyiben viszont bármilyen kérdése merülne fel, vagy nem biztos a számlája biztonságában, akkor javasoljuk, közvetlenül a számlavezető bankját keresse fel telefonon vagy személyesen.
Javasoljuk viszont, hogy a többi bank ügyfelei is legyenek résen, ugyanis abból kiindulva, hogy néhány nap alatt már két bank nevében is megjelentek az üzenetek, a többi pénzintézet nevében is várhatóak hasonló megkeresések.